Thursday, February 21, 2013

Rewrite 1

初めまして、みなさん!メイと申します。よろしくお願いします。19歳で金融工学生の二年生です。今学期、日本語107を取る私たちはブログのテーマを決めなければならないので、どんなテーマがいいかなと思ってたんです。まあ、私がよくアニメについて書いていた事は、私のブログをよく読んでいる人はずいぶん知っているはずですね。だから、私はアニメについて書く事にします。ちょっとオタクさんらしいトッピクと思うんですが、私はどうしてアニメについて書くのでしょうか。アニメは面白い事は誰の目にも一目瞭然で、みなさんはアニメのことをちょっと知っているはずですが、私はみなさんがあまり知らないアニメについて教えます。特に、アニメの音楽とか、あまり知らないアニメの物語とか。では、みなさん、私のブログポストを楽しみにしてください!

I felt fairly accomplished in being able to use slightly longer sentences and a bit more varied structures, as well as taking into account the grammatical tendency to have modifying clauses that precede the noun. However, thanks to the corrections of the lang-8 users, I have realized that even in my writing, I do sometimes confuse my usage of plain and formal writing style, which is a bit of a problem. Also I noticed that I am often wrong about my usage of みんな and 皆さん, which I will pay more attention to.

No comments:

Post a Comment